Het ontstaan van doTERRA;

 

Begin 2008 kwam een groep professionals uit de gezondheidszorg en zakenwereld in de VS bij elkaar om het bedrijf dōTERRA op te richten. Deze mensen hadden allemaal diepgaande persoonlijke ervaringen met de levens verbeterende voordelen van essentiële oliën. Zij hadden ook als gezamenlijk doel een geheel nieuwe vorm van essentiële oliën met een therapeutisch keurmerk op de markt te brengen voor een betaalbare prijs. Een essentiële olie die iedereen aanspreekt: van mensen die niets weten van essentiële oliën tot aan hen die worden beschouwd als experts op dit gebied. dōTERRA betekent “Gift van de Aarde”.Naast het ontwikkelen van nieuwe essentiële oliën produceert dōTERRA ook voedingssupplementen en producten voor verzorging en een gezond leven, alle op basis van essentiële oliën.

 

De missie van doTERRA;

dōTERRA wil de belangrijke gezondheidsvoordelen van essentiële oliën met een therapeutische kwaliteit delen met de wereld. Zij doet dit door:

Onderzoeken en ontwikkelen van essentiële oliën die voldoen aan de hoogste kwaliteit via een netwerk van hoogopgeleide en ervaren botanici, chemici, gezondheidswetenschappers en beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg.

Produceren van essentiële oliën die voldoen aan de hoogste kwaliteits-, zuiverheids- en veiligheidsstandaard in de industrie: CPTG Certified Pure Therapeutic Grade®.

Distribueren van de producten via onafhankelijke productconsultants die werkend vanuit huis of praktijk, dōTERRA gezondheidsproducten introduceren, adviseren, trainen, en lokaal verkopen door persoonlijk contact, alsmede via wereldwijde, gepersonaliseerde websites.

Bieden van trainingen aan iedereen die geïnteresseerd is om te leren hoe essentiële oliën met een therapeutische keurmerk kunnen worden gebruikt als zelfzorg gezondheids alternatief.

Samenbrengen van professionals in de traditionele en alternatieve geneeswijzen om verdere studie en toepassing van de therapeutische kwaliteit van de essentiële oliën in de moderne gezondheidszorg aan te moedigen.